Autozapalovače s napájaním 12V/24V.

Autozapalovače vs autozásuvky

Klasická autozásuvka sa ako štandardná výbava niektorých áut objavila už okolo roku 1925. Približne o 30 rokov neskôr získala vzhľad špirály aký poznáme dnes. Stala sa automatickou a neodmysliteľnou súčasťou automobilu. Samotná špirála je tvorená z nikel-chrómového drôtu a pri prechode prúdu približne 10 ampérov sa rozhorúči do červena. Zapaľovač potom vyskočí vďaka bimetalickému členu. Využívany bol a je bežne najmú fajčiarmi v automobiloch.

S príchodom prenosných zariadení nabíjateľných z USB portov klesá popularita klasickej 12 voltovej autozásuvky. Klesá aj využívanie externých konvertorov jednosmerných 12 voltov na 220 voltov, nakoľko autá začínajú disponovať vstavanými konektormi. Nové a moderné auto už ponúkajú USB rozhrania a iné porty, ktoré klasickú autozásuvku s autozapalovačom zastieňujú.

K tomuto záveru dospel výrobca na základe prieskumu celosvetového prieskumu. Podľa neho 84 percent respondentov povedalo, že zapaľovač v aute nepoužívajú a 92 percent by namiesto neho uprednostnilo USB konektor. A tak sa v niektorých kórejských autách - napr. v Hyundaioch objaví v 12 voltovej zásuvke namiesto autozapaľovača USB redukcia. Samotné klasické zásuvky ale zrejme tak skoro z áut nezmiznú.

Prihlásenie

Táto stránka používa cookies. Viac info