Deflektory Dacia

Dacia a jej história

Značka Dacia vznikla v roku 1966 ako východoeurópska licencia Renaultu. Prvá továreň bola dokončená o dva roky neskôr v roku 1968 v malom meste Colibasi, dnes Mioveni blízko mesta Pitesti v Rumunsku. Dacia sa od začiatku etablovala na trhu ako výrobca lacnejších, cenovo dostupných automobilov pre širokú verejnosť.

Základom prvých áut bola konštrukcia prevzatá z Renault 12, ale skôr, ako sa začalo s výrobou bolo rozhodnuté vyrábať licenčný Reanult 8, známy ako Dacia 1100.

Od roku 1968 do roku 1971, bolo vyrobených 37 000 automobilov len s veľmi malými kozmetickými úpravami. Závod produkoval aj vo veľmi obmedzenom počte Daciu 1100 S, s oddelenými svetlometmi a silnejším motorom, ktoré používala polícia, alebo bolo auto určené pre automobilové preteky. Pre bežný trh sa táto verzia nevyrábala.

Prvú Daciu 1300 vypustili z montážnej linky 23.augusta v roku 1969 a zároveň bolo auto vystavené v autosalónoch v Paríži a Bukurešti. Rumuni boli nadšení modernosťou a spoľahlivosťou vozidla. Výroba nestačila uspokojovať dopyt a tak vznikali na nové autá dlhé poradovníky. Už v roku 1970, vyrobila Dacia niekoľko variantov tisíctristovky, štandardnú Daciu 1300, 1300L a 1301 Lux Super, ktorý bol vybavený novinkami, ako je odmrazovanie zadného okna a čelného skla, spätné zrkadlá na oboch stranách dvier, rádio a auto bolo olemované luxusnou obrubou. Toto auto bolo vyhradené špeciálne pre členov komunistickej strany.

Po otvorení vývozných trhov nastali čoskoro vo výrobe zmeny. V roku 1973, bol vyrobený drahý variant, Dacia 1300 Break. Nasledoval 1300 F, úžitkové vozidlo bez zadných sedadiel na prepravu tovaru a 1300S variant ambulancie. V roku 1975 bola vyvinutá Dacia 1302 pick-up. Variant 1500 bol vyrábaný od roku 1983 a drvivá väčšina produkcie smerovala do Alžírska. Dacia tiež produkovala v malom množstve verzie D6, rozobratú verziu dodávky Renault Estafette, ale počty boli veľmi obmedzené. Začiatkom roka 1980, Renault 20 montujú aj ako Dacia 2000. Z dôvodu exkluzivity tohto modelu bola táto séria tiež len v obmedzenom množstve. Dacia 2000 bola k dispozícii len v tmavo modrej, alebo čiernej farbe, a ako predchádzajúce exkluzívne modely aj tento bol rezervovaný výhradne pre stranícku elitu. 

Dnes vyrába Daciu širokú paletu modelov - od osobných sedanov, hatchbagov až po SUV Duster, ktoré sa teší veľkej popularite. 

Prihlásenie

Táto stránka používa cookies. Viac info