Deflektory Cadillac

História značky Cadillac

Cadillac bol vytvorený zo zvyškov spoločnosti Henryho Forda, ktorý opustil spolu s niekoľkými svojimi hlavnými partnermi spoločnosť a tá bola následne rozpustená. So zámerom likvidácie aktív firmy, Fordoví finanční podporovatelia, William Murphy a Lemuel Bowen požiadali inžiniera Henryho M. Lelanda, aby vytvoril posudok na budovu továrne a jej zariadenia pred ďalším predajom. Leland ich presvedčil, aby aj naďalej udržali chod automobilky pomocou osvedčeného 1-valcového motora. Keďže Henry Ford bol už mimo spoločnosti, bolo nutné dať značke nové meno a 22. augusta 1902, spoločnosť reformovali ako automobilku Cadillac. Henry Ford pokračoval vo svojej ďalšej automobilke, ktorú všetcia podľa jeho priezviska poznáme.

Automobil Cadillac bol pomenovaný po francúzskom bádateľovi Antoine Laumet de La Moth Sieur de Cadillac zo 17. storočia, zakladateľa Detroitu, v štáte Michigan.

Cadillac v automobilovej histórii pomohol definovať moderné inžinierstvo, luxus a štýl. Netrvalo dlho a stal sa známym ako jeden z najlepších svetových výrobcov vozidiel. Americká firma pod novým vedením začala zaznamenvať úspechy a značku Cadillac si obľúbily filmové a hudobné hviezdi v USA ale aj v Európe.

Prcízna výroba náhradných dielov bola ocenená vo svojej kategórii v roku 1908. Cadillac bol prvým výrobcom, ktorý v roku 1910 vyrábal autá s plne uzavretou kabínou na továrenských zariadeniach. Vďaka štandardnému elektrickému štartovaniu a osvetleniu získal v roku 1912 ďalšie ocenenia. Cadillac predstavil prvý vyrobený motor V8 pre model roku 1914. Bol prvým výrobcom, ktorý využíva pri výrobe karosérie návrhára namiesto inžiniera. To umožnilo predstaviť verejnosti vozidlo, ktoré vyzeral rovnako dobre, ako fungovalo. Inžinieri Cadillacu boli prví, ktorí v roku 1929 navrhli manuálnu prevodovku so synchronizáciou pre zlepšenie jazdných vlastností a boli priekopníkmi v ranom vývoji automatickej prevodovky, ktorú začali vyvíjať už v roku 1932. Cadillac vyrábal vlastné motory V16 od roku 1930 až do roku 1940 a predstavil vlastnú verziu nezávislého lichobežníkového predného závesu v roku 1934.

V roku 1948 značka predstavila po prvý krát tzv. tailfins čo sa dá voľne preložiť ako chvostová plutva. Na konci roku 1960 Cadillac ponúkol optický indikačný systém, ktorý upozornil vodiča na vypálenie žiarovky svetiel. V roku 1954 už používal Cadillac vo svojich luxusnýc automobiloch elektricky ovládané okná a klimatizáciu.

Dnes je Cadillac asi najluxusnejším výrobcom amerických áut, a jeho model Eldorado Biarritz je zároveň aj najdrahším vozidlom predávaným v USA. Takmer všetko je elektricky ovládané. Klimatizácia reaguje na počasie mimo auta a tak je cestovanie v Cadillacu veľmi príjemným zážitkom. Rádiové telefóny udržujú cestujúceho v kontakte s vonkajším svetom a interiér Cadillacu je svet sám o sebe. Chýba už len televízia, aby toto auto bolo ako putovná obývacia izba, kde majitelia môžu relaxovať v úplnom pohodlí aj pri veľkých rýchlostiach, kedy ocenia zvukovo izolované okná.

Puritáni odsudzujú pôžitkársky luxus Cadillacu, ale treba si uvedomiť, že americká verejnosť veľkoryso podporuje tento typ automobilu. Cadillac je obľúbenou divíziou General Motors a auto samo o sebe slúži ako vzor pre ostatných výrobcov, ktorí ho nasledujú po jeho luxusnej ceste. 

V súčasnosti Cadillac začal s výrobou menších automobilov a vo veľkom útočí na autá ako 3er BMW popripade Mercedes triedy C. 

Prihlásenie

Táto stránka používa cookies. Viac info