Deflektory BMW
História slávnej automobilky BMW
BMW je skratka pre Bayerische Motoren Werke AG, alebo v angličtine, Bavarian Motor Works. Spoločnosť so sídlom v Nemecku v Mníchove je jednou z najuznávanejších renomovaných automobiliek vyrábajúcich luxusné vozidlá a SUV, ktoré ponúkajú vynikajúcu úroveň a pôžitok z jazdy. Niekoľko krátbolo BMW vyhlásené za najhodnotnejšiu značku sveta a má mnoho priaznivcov a fanúšikov či už z motoristického odvetvia alebo bežných ľudí.
Spoločnosť bola založená v Mníchove začiatkom druhého desaťročia minulého storočia ako výrobca lietadiel. Súčasné logo BMW, určené na reprezentáciu, tvorí biela farba, ako vrtuľové listy proti modrej oblohe a zároveň je táto schéma odkazom na rovnako zafarbenú bavorskú modro-bielu šachovnicová vlajku. BMW ešte aj dbes dodáva niektorým úkromníkom lietadlá resp. letecké motory, ktoré sa vyznačovali a vyznačujú svojou precíznosťou a vysokou kvalitou.
Automobilová výroba začala až po roku 1928, a prvým automobilom BMW bolo auto Dixi. Dixi dosiahlo nesmiernu popularitu a jeho úspech pomohol výrobcom počas hospodárskej krízy. Najväčšie know-how však BMW dala druhá svetová vojna. V rozmedzí rokov 1936 až 1940, dvojmiestne čulé vozidlo Type 328 roadster, nazbieralo na motoristických okruhoch viac ako 120 víťazstiev. Povojnové vozidlá značky BMW si udržali tradíciu víťazných vozidiel, keď v množstve iných víťazstiev získali aj víťaztvo v Hill Climb. Automobily sa stali nesmierne populárne a uchvácali ľudí svojim vzhľadom a kvalitou.
Na začiatku roka 1950 spustili výrobu BMW 501, čo bol priestranný sedan, ktorý bol veľkou nádejou automobilky BMW tej éry. K 501-tke bolo čoskoro doplnené o BMW 502, ktoré bol poháňané ako prvé auto na svete motorom V8 z ľahkej zliatiny " neskôr použili ako prvý v automobile xenóny a momentálne nastupujú ako prvá automobilka s laserovými svetlami ", čo predznamenávalo fakt, že BMW chce investovať do vývoja nových technológií. Najpredávanejšie BMW päťdesiatych rokov bola Isetta. Dvojmiestne mikroauto obvykle poháňané motorom o sile 12 alebo 13 konských síl. V polovici 50. rokov malo debut športové vozidlo BMW 507, ale len v obmedzenej sérii. Malo hliníkové telo s motorom V8 používaným v 502-ke. V roku 1960 BMW výrazne posilnili predaj vďaka obrovskej popularite BMX 1500, čo bol športový rodinný sedan.
Do roku 1970 sa BMW etablovala ako plnohodnotná automobilka. Bola priekopníkom mnohých nových technológií, vrátane preplňovania a pokročilej elektroniky vozidla. V tomto období BMW založila predajné filiálky v Severnej Amerike a dodávala tam auta určené pre spotrebiteľov vyhľadávajúcich športové a luxusných vozidlá. V 70. rokoch sme boli svedkami zrodu troch sérií BMW športových sedanov 3-ovej, 5-ovej a 7-ovej série automobilov a vzniku ich výrobných divízií.
V týchto rokoch začala automobilka ako prvá používať v 7er rade 12 valcový motor, ktorý disponoval výkonom 300koni a po dohode s výrobcami pneumatík a ostatnými automobilkami - ktoré nemali takto výkonné motory - sa elektronicky obmedzila maximálna rýchlosť na 250km/h. Táto dohoda automobiliek ostala neporušená dodnes.
V roku 1990 otvára svoj prvý americký výrobný závod v Spartanburgu, v Severnej Karolíne, kde sa vyrábajú BMW X5, BMW Z4 Roadster a Coupe, a BMW Z4 M Roadster a Coupe. Nedávno vedenie BMW potvrdilo, že sa tam bude vyrábať aj slávna X6-ka. Mimo Nemecko, sa vyrába aj v britských továrňach v Hams Hall, kde sú hlavnou produkciou štvorvalcové motory BMW série 3, série 1 a Z4 distribuované do celého sveta. V roku 1994 BMW kúpila najslávnejšiu značku Británie Rolls Royce a v závodoch v Oxforde a Goodwoode vyrába autá Mini a naďalej pokračuje v tradičnej výrobe Rolls Royceov. Svojou športovou divíziou M Gmbh M power "mord" sa BMW preslávilo a získalo mnoho fanúšikov a zastáncov po celom svete. Autá s označením M budia rešpekt dodnes a vraví sa, že písmeno M je najsilnejším písmenom v motoristickom svete.
V polovici roku 1990, firma BMW investovala do nového výrobného závodu v Rosslyne, v Južnej Afrike, kde podnik vyrába autá, z ktorých je viac ako 70% produkcie určených na vývoz. Z Rosslynu teraz vyváža cez 50,000 sériových áut ročne, väčšinou do USA, Japonska, Austrálie, Afriky a na Stredný východ.
V roku 1999 BMW podpísali dohodu s Avtotor na výrobu automobilov v Kaliningrade v Rusku, kde sa teraz montujú autá 3. a 5. série vozidiel.
V októbri 2004 sa BMW otvorili brány na čínskom trhu. V Shenyangu BMW založili s čínskym výrobcom Brilliance spoločný podnik, kde montujú autá 3. a 5. série, upravené pre potreby miestneho trhu. Momentálne zanamenáva BMW každoročne okolo 9percentný nárast na činskom trhu hlavne s vozmi Ter a X.
V tom istom roku je model X3 vyrábaný aj v rakúskom Grazi Magna Steyr s prevažne nemeckými komponentmi.
V roku 2005, BMW Group vybudoval nový výrobný závod v Egypte. Táto pobočka vyrába autá 3. 5. a 7. série a X3. Všetky vozidlá sú určené pre africké a strednovýchodné trhy.
BMW otvorila výrobný závod aj v Chennai v Indii v roku 2007. Táto pobočka produkuje autá 3. a 5. série vozidiel. Výstavno-obchodné priestory sú už vo všetkých indických metropolitných oblastiach.
BMW Group zvažuje vytvorenie nového závodu, ktorý bude umiestnený buď vo Volose v Grécku, alebo Limassole na Cypre. V týchto pobočkách sa budú vyrábať motocykle, rovnako tak ako aj BMW radu 1 a BMW radu 3. Vozidlá sa budú dodávať na trhy východnej a strednej Európy.
Počas posledných niekoľkých desaťročí sa BMW stali štandardom pre výkon a luxus Paleta automobilov je rôznorodá. BMW vyrába automobily určené pre rodiny s deťmi, sedany, svižné športové vozidlá a priestranné SUV. Automobilka aj naďalej vyrába motocykle a to už od roku 1920. BMW má aj vlastný individual program, kde si majetný zákazník môže auto vyskladať naozaj podľa svojich predstáv z tých najluxusnejších materiálov.Pri tejto automobilke platí, že možné je všetko a záleží len na veľkosti Vašej peňaženky.
Prečítajte si viac o športových vozidlách BMW - o legende menom e46 M3 CSL