Deflektory Citroen

História automobilky Citroen

Citroën vykročil do sveta ako priekopnícka značka bažiaca po pokroku. Dnes sa snaží o to isté.
Citroën v našich končinách vyvoláva rozpačité emócie. Jedni si autá od francúzskeho výrobcu nevedia vynachváliť, iní lavírujú medzi obdivom k netradičným krivkám a obavám zo spoľahlivosti a sú tu aj takí, ktorí Citroëny doslova neznášajú, lebo sú... no francúzske! Pravdou je, že Citroen si prešiel dobrým ale aj zlým obdobím a tie zlé sa na neho vytahujú dodnes.

Faktom zostáva, že zakladateľ značky bol inovátor a úspešný podnikateľ, ktorého meno sa spája predovšetkým s vynálezom šípových ozubených kolies. Známe sú jeho výpravy po svete a tiež to, že po vzore Henryho Forda maximalizoval produktivitu vo svojich fabrikách. 

Citroën však nezostal len pri vynáleze lepšie fungujúcich ozubených kolies, celá história značky je pretkaná zaujímavými a do dnes používanými zlepšovákmi. Bol to Citroën kto prvý uviedol do sériovej výroby pohon predných kolies, samonosnú karosériu, taktiež celokovovú karosériu, natáčacie svetlomety, hydropneumatické pruženie, odpružený motor a spolu s Peugeotom ako jeden z prvých priniesol systém stop-štart. Citroen bol kedysy synonymom inovácií a pokrokových technológii, dnes je výrobcom automobilov strednej triedy a snaží sa lepšie zaetablovať pri konkurencií a častokrát taží zo svojej inovatívnej a silnej minulosti.

Okrem inovácií je však i samotná história zaujímavá. Nakoniec, ktorá iná automobilka sa môže popýšiť tak zvláštnymi a unikátnymi vozidlami aké vo svojom múzeu ukrýva Citroën? Staršie vozidlá, ktoré mali nastaviteľné podvozky, unikátny a priam futuristický dizajn používany v 80 a 90tych rokoch by sa zdal vesmírny ešte aj dnes.

Prihlásenie

Táto stránka používa cookies. Viac info