Deflektory Suzuki
História spoločnosti Suzuki
Spoločnosť Suzuki založil v roku 1909 Michio Suzuki v malej pobrežnej dedine Hamamatsu v Japonsku.
Spoločnosť začala vyrábať tkacie stroje. Výrazný úspech Suzuki zaznamenal po roku 1929, kedy vynašiel nový typ tkacieho stroja, ktorý sa začal exportovať do zámoria.
Napriek úspechom v obchodovaní s tkacími strojmi sa Suzuki snažil zamerať aj na iné oblasti a produkty. Na základe požiadavky zákaznikov sa rozhodol pre výrobu malých vozidiel. Projekt začal v roku 1937 a v priebehu dvoch rokov bolo vytvorených niekoľko prototypov. Tieto prvé vozidlá boli poháňané na tú dobu prevratným štvortaktným vodou chladeným 4-valcovým motorom o výkone 9.7 kW a objeme menšom ako 800ccm.
S vypuknutím 2.svetovej vojny boli plány na produkciu automobilov pozastavené a spoločnosť sa opäť sústredila na tkacie stroje. Zlatá éra v tejto oblasti skončila kolapsom trhu s bavlnou v roku 1951 a spoločnosť oživila myšlienku produkcie motorových vozidiel. V Japonsku v tom čase bol výrazny dopyt po lacnom a spoľahlivom dopravnom prostriedku.
Suzuki uviedol v roku 1952 na trh prvý "motorový bicykel" s dvojtaktným motorom o objeme 36ccm. Tento stroj mohol jazdiť buď s pohonom motora, alebo jazdec mohol šlapať rovnako ako na bicykli, prípadne aj s "asistenciou" motora. Tento technický nápad priniesol Suzukimu finačnú podporu zo strany japonskej vlády na účely výskumu a vývoja v oblasti motocyklového inžinierstva.
V roku 1953 získal Suzuki prvé víťazstvo v preteku do vrchu na Mount Fuji Hill Climb.
V roku 1954 mesačná produkcia motocyklov už dosahovala 6000 kusov a spoločnosť oficiálne zmenila meno na Suzuki Motor Co., Ltd.
Následne v roku 1955 Suzuki uviedol na trh automobil Suzulight s nezávislým pružením všetkých kolies a hrebeňovým riadením, ktoré sa vo väčšom meradle začalo do áut iných značiek montovať až o 50 rokov neskôr.