Štartovacie akumulátory (autobatérie) Exide Excell

Autobatérie Exide Excell

Autobatérie Exide Excell - vyberte si autobatériu u nás za super cenu.

Autobatérie Exide Excell sú vhodné pre súčasné motorové vozidlá so štandardnou úrovňov výbavy.

V tomto odkaze zistíte aká autobatéria Exide je vhodná do Vášho vozidla.

Technické informácie o autobatériach Exide Excell

Typy spodného uchytenia autobatérie Exide Excell

Typy pólových koncovie autobatérií Exide Excell

Polarita / zapojenie autobatérie Exide Excell

NIEKTORE UŽITOČNÉ RADY AKO POUŽÍVAŤ VÁŠ AKUMULÁTOR Exide:

  • Akumulátor by mal byť vždy udržiavaný v suchu a čistote.
  • Všetky kovové časti autobatérie by mali byť zakonzervované vazelínou.
  • Pri každej prehliadke je potrebné skontrolovať hustotu elektrolytu batérie (odporúčame skontrolovať hustotu elektrolytu podľa vašich možností aj medzi servisnými prehliadkami).
  • Akumulátor by mal byť bezpečne upevnený v automobile. Svorky musia byť dobre utiahnuté a zakonzervované vazelínou bez obsahu kyseliny.
  • Vyvarujte sa úplnému vybitiu akumulátora (ak je to možné, nenechávajte elektrické zariadenia zapnuté po tom, ako ste vypli motor)
  • Ak autobatériu nepoužívate, je dobré ju pravidelne dobíjať každé tri týždne.

 

TYPICKÉ PRÍČINY NEDOSTATOČNÉHO DOBÍJANIA AUTOBATÉRIE

Nedobíjanie batérií môže byť spôsobené:

  • Nesprávnou činnosťou dynama,
  • Nesprávnou činnosťou alternátora,
  • Nesprávnou funkciou regulátora napätia,
  • Slabo napnutým klinovým remeňom,
  • Stratou prúdu v elektrickom systéme,
  • Nadmerným počtom spotrebičov elektrického prúdu,
  • Slabým upevnením svorky akumulátora,
  • Chybnými, alebo znečistenými zapaľovacími sviečkami,
  • Nízkou hladinou elektrolytu,
  • Sulfatáciou dosiek, alebo elektród batérie.
     

POUŽÍVANIE AKUMULÁTOROV V ZIMNEJ SEZÓNE

S príchodom zimy môžu nastať prvé problémy so štartom Vášho automobilu.
Nie vždy je za tieto problémy zodpovedný akumulátor, ale vo veľkej miere od neho záleží ľahký štart vozidla.
So znížením teploty okolia (a tiež aj teploty elektrolytu) znižuje sa elektrická kapacita akumulátora.
Kapacita akumulátora pri danej teplote okolia je nasledujúca:

  • 100% kapacita pri teplote +25°C,
  • 80% kapacita pri teplote 0°C,
  • 70% kapacita pri teplote -10°C,
  • 60% kapacita pri teplote -25°C.

Pri akumulátoroch čiastočne vybitých sa kapacita proporcionálne znižuje. Odber elektrickej energie je tiež zvýšený z dôvodu jazdy so zapnutými svetlami. Zníženie teploty okolia spôsobuje tuhnutie oleja.
V prevodovke a v motory vzrastajú odpory, ktoré musí štartér prekonať a tým vzrastá prúd poberaný z akumulátora počas štartu.

Pred zimnou sezónou:

  • Skontrolujte hladinu a hustotu elektrolytu. V prípade potreby doplňte elektrolyt destilovanou vodou a dobite akumulátor podľa predpisov výrobcu. Kontroly je potrebné vykonávať vhodnými testovacími zariadeniami v elektroservisoch a špecializovaných predajniach. Hladinu elektrolytu môžete zarovnávať sami dolievaním destilovanej vody do elektrolytu,
  • U starších vozidiel s jednosmerným zdrojom prúdu (dynamo), kde môže vzniknúť záporná energetická bilancia je potrebné dobiť autobatériu mimo vozidla,
  • Pred štartom auta zošľapnite spojkový pedál, čo zníži veľkosť odporu z prevodovky a tým zmenší odber prúdu z akumulátora,
  • Pokiaľ automobil nebude v zime používaný, vyberte z neho akumulátor a uskladnite ho v nabitom stave,
  • Môžete tiež použiť špeciálnu tepelnú izoláciu autobatérie, ale táto je účinná iba niekoľko hodín po vypnutí motora,
  • Je vhodné mať malú nabíjačku batérií a aspoň raz za mesiac akumulátor dobiť. Pokiaľ je vozidlo používané najmä v mestskej premávke je potrebné akumulátor dobíjať aj častejšie,
  • Udržujte veko akumulátora v čistote. Usadená špina, vlhkosť a voda môžu spôsobiť skrat a samovybitie batérie.

UPOZORNENIE!
Nízka hustota elektrolytu a nízka teplota môžu spôsobiť zamrznutie elektrolytu a prasknutie nádoby akumulátora.
Elektrolyt o hustote 1,10 g/cm3 zamŕza pri teplote -9°C,
Elektrolyt o hustote 1,15 g/cm3 zamŕza pri teplote -15°C

Význam farieb indikátoru stavu nabitia (magické oko):

  • Zelená: batéria je vporiadku.
  • Čierna: Vybitá batéria, nabiť.
  • Biela: Batéria je poškodená, otestovať (zverte odbornému servisu).

Medzi autobatériami pre benzínové a dieselové motory je rozdiel. Dieselové motory používajú špeciálne akumulátory s vyšším štartovacím prúdom.

Bezúdržbové akumulátory?:
- Väčšina výrobcov označuje svoje akumulátory ako bezúdržbové, v skutočnosti je iba niekoľko firiem vyrábajúcich batérie, ktoré nevyžadujú žiadnu obsluhu. Moderné batérie vyrábané najnovšími technológiami sú väčšinou svetových výrobcov označované ako bezúdržbové vtedy, ak je za prísnych podmienok, pri nabíjaní batérie, stanovených normou STN EN50342-1:2006, úbytok hmotnosti batérie menší než 4g/Ah. Znamená to, že úbytok vody z elektrolytu počas doby životnosti je minimalizovaný, za normálnych prevádzkových podmienok nie je potreba dolievať demineralizovanú vodu do elektrolytu a v prípade, že je batéria počas doby životnosti správne dobíjaná prevádzkou vozidla, nie je potrebné batériu ani servisne nabíjať, či inak s ňou manipulovať. Keďže sa bežné prevádzkové podmienky, za ktorých sú batérie využívané v mnohých prípadoch až príliš líšia od tzv. normálnych, za údržbu batérie sa potom vo všeobecnom význame slova dá považovať akákoľvek činnosť spojená s preverením stavu nabitia, prípadné servisné (sezónne) dobíjanie, resp. iné činnosti, vedúce k zabezpečeniu jej spoľahlivého, dlhodobého fungovania. V takomto prípade už je slovo údržba namieste, ale s povahou a charakteristikami výrobku nemá nič spoločné.

Prihlásenie

Táto stránka používa cookies. Viac info