Deflektory Daihatsu

Deflektory (protiprievanové plexi) pre vozidlá Daihatsu

Deflektory Heko pre luxusné aj lacné vozidlá.

 

Deflektory - Daihatsu Coure VII, od r.2007

 23,90 €  s DPH  

Deflektory - Daihatsu Coure VII, od r.2007 (+zadné)

 28,90 €  s DPH  

Deflektory - Daihatsu Materia, od r.2006

 23,90 €  s DPH  

Deflektory - Daihatsu Materia, od r.2006 (+zadné)

 28,90 €  s DPH  

Deflektory - Daihatsu Sirion, 1998r.- 2005r.

 23,90 €  s DPH  

Deflektory - Daihatsu Sirion, 1998r.- 2005r. (+ zadné)

 28,90 €  s DPH  

Deflektory - Daihatsu Sirion, od r.2005

 23,90 €  s DPH  

Deflektory - Daihatsu Sirion, od r.2005 (+ zadné)

 28,90 €  s DPH  

Deflektory - Daihatsu Terios, od r.1998

 23,90 €  s DPH  

Deflektory - Daihatsu Terios II, 2006r.- 2013r.

 23,90 €  s DPH  

Deflektory - Daihatsu Terios II, 2006r.- 2013r. (+zadné)

 28,90 €  s DPH  
 

Po stopách automobilky Daihatsu

Napriek tomu, že počty predaných kusov tohto japonského špecialistu na malé autá v Európe neustále rastú, na Slovensku je Daihatsu takmer úplne neznámou značkou. V Japonsku je ale toto mestské vozidlo veľmi populárne a teší sa vysokej oblube. Svojou cenou sa radí do kateógiu lacných ale u nás sa musí platiť za clo, preto na Slovensku existuje minimum týchto vozidiel.

Daihatsu patrí medzi najstaršie automobilky v Japonsku. Založil ju Hatsudoki Seizo už v roku 1907 a v počiatkoch firma niesla práve jeho meno. Fabrika sídlacia v Osake sa spočiatku špecializovala na výrobu spaľovacích motorov pre rôzne odvetvia rozvíjajúceho sa priemyslu. Napriek viacerým prototypom zišlo prvé sériovo vyrábané vozidlo z pásov tohto výrobcu až v roku 1930. Nebolo to ešte celkom auto, lebo malo iba tri kolesá a na pohon slúžil motor z motocykla.

Po vojne sa pre túto firmu začala nová éra. Prvým krokom bolo premenovanie fabriky na Daihatsu, druhým, podstatnejším, predstavenie nového modelu Midget. Midget stál opäť na troch kolesách a poháňal ho opäť motocyklový motor, tentoraz s objemom 350 ccm.  brika sa od začiatku špecializovala na malé estské autíčka, ktoré majú veľký úspech aj v Europe napriek svojej cene. Autíčko zožalo medzi zákazníkmi úspech a zaslúžilo sa o to, že sa značka začala špecializovať na výrobu osobných automobilov.

V roku 1967 sa tretinovým akcionárom firmy stala Toyota. Spojenie s tak silným koncernom zabezpečil pre Daihatsu najmä prístup k moderným technológiám. V továrni Daihatsu sa vyrábalo aj niekoľko komponentov pre Toyoty. Takýto koncern zaručoval Daihatsu takmer esmrteľnost, nakoľko Tyota ž vtedy patrila k najväčším automobilkám a koncernom s najväčšími ziskami z predaja.

Dôležitým mílnikom v histórii značky bol rok 1981, kedy bola predstavená prvá generácia modelu Cuore. S ním sa Daihatsu prvý krát vydalo na skusy do Európy. K dôležitým modelom patril aj malý offroad s názvom Rocky. Na jeho dizajne Japonci spolupracovali s talianskym štúdiom Bertone. U Bertoneho sa z importovaných dielov dokonca aj montovalo najluxusnejšieho prevedenie Rockyho, ktoré potom nezriedka mierilo aj k zákazníkom do USA.

V devädesiatych rokoch zastila japonských producentov motorových vozidiel kríza. Nízky dopyt zapríčinil, že potápajúcu sa automobilku zachránila opäť Toyota, ktorá sa stala jej stopercentným vlastníkom. Po vyradení niektorých starších a väčších modelov z výroby, dostala táto značka od nového vlastníka do vienka to, čomu sa venovala od začiatku - vývoj a výrobu malých áut. Táto funkcia Daihatsu vyhovovala, nakoľko presne na takéto autá sa špecializovala a na ne bola aj určená.

Daihatsu oprášilo svoje meno aj na trhoch v Západnej Európe, kde predaje z roka na rok rastú. Veľký podiel na tom nesie medzičasom už šiesta generácia najmenšieho typu Cuore. Miniauto s dĺžkou iba 3,4 metra môže mať tri alebo päť dverí. Na jeho pohon slúži litrový trojvalec s výkonom 58 konských síl. O triedu vyššie figuruje výhradne päťdverový Sirion s dĺžkou 3,7 metra. Samozrejme, skoro a všetko vďačí Toyote, ktorá ale túto automobilku vlastí a ktorá je niekoľko krát pomohla a odvrátila zánik. Ten je zákazníkom k dispozícií s litrovým trojvalcom alebo 1,3 litrovým štvorvalcovým motorom a výkonom 102 koní. Rovnaké motory sa starajú aj o pohon dvoch "vlajkových lodí" značky - kompaktného minivanu YRV a malého SUV pomenovaného Terrios. Všetky výrobné rady okrem Cuore sú zákazníkom k dispozícií aj s pohonom všetkých kolies.

V súčastnosti je najväčšou hviezdou modelovej ponuky v Európe minikupé - cabrio nazvané Copen. Výrazne zaoblená karoséria tvarom čiastočne pripomína Audi TT, či VW New Beetle. Interiér ponúka miesto pre dve osoby a vzadu ešte menší batožinový priestor. Najväčší bonbónik sa ukrýva pod prednou kapotou. Tu si cvrliká prepĺňaný benzínový štvorvalec s objemom iba 659 ccm. Stádo 68 koní dokáže autíčko s hmotnosťou takmer 1000 kilogramov rozbehnúť až na 170 km/h. Na stovku Copen zrýchli za 12 sekúnd a to všetko pri priemernej spotrebe 6,4 litra na sto kilometrov.

Tým prehliadka v Európe ponúkaných Daihatsu končí. Na domácom japonskom trhu ich však je oveľa viac. Najobľúbenejšie sú rôzne karosárske kreácie s technikou z Cuore (v Japonsku Mira). Na tunajších cestách tak možno stretnúť miniauto v retro štýle s chrómovanými nárazníkmi, ale s modernou technikou i interiérom (Daihatsu Gino), či vysoké a úzke minivany v štýle prvej generácie Suzuki Wagon R+ (Daihatsu Tanto).

A na Slovensku? V našich končinách nemala značka Daihatsu nikdy oficiálneho dílera, preto je počet exemplárov tohto výrobcu na našich cestách minimálny. Dôvodom je najmä pomerne vysoká cena. Všetky Daihatsu sa totiž vyrábajú v Japonsku. Ich cena preto stúpa najmä vďaka clu. Inak musíme skonštatovať, že je to bezporuchové, príjemné mestské autíčko.

 

Deflektory Alfa Romeo Deflektory Audi Deflektory BMW Deflektory Cadilac
Deflektory Citroen Deflektroy Dacia Deflektory DAF Deflektory Daewoo
Deflektory Daihatsu Deflektory Dodge Deflektory Fiat Deflektory Ford
Deflektory Honda Deflektory Hyundai Deflektory Chevrolet Deflektory Chrysler
Deflektory Iveco Deflektory Jeep Deflektory KIA Deflektory Lancia
Deflektory Land Rover Deflektory Lexus Deflektory Man Deflektory Mazda
Deflektory Mercedes Deflektory Mini Deflektory Mitsubishi Deflektory Nissan
Deflektory Opel Deflektory Peugeot Deflektory Porsche Deflektory Renault
Deflektory Rover Deflektory Saab Deflektory Scania Deflektory Seat
Deflektory Subaru Deflektory Suzuki Deflektory Škoda Deflektory Toyota
Deflektory Volkswagen Deflektory Volvo

späť na deflektory


Možnosť platby:

platba platobnou kartou Visa, Visa Elektron,  MasterCard, Maestro

Platba hotovosťou pri osobnom vyzdvihnutí doplnkov na auto na predajni

Platba za autodoplnky bankovým prevodom - Internet banking

Platba na dobierku pri doručení balíka kuriérskou službou UPS

Spôsob dodania:

Doručenie balíkov s autodoplnkami pomocou kuriérskej spoločnosti UPS

Osobný odber náhradných dielo a autodoplnkov

 

Náš tovar z Autobiznis.sk nájdete aj na www.pesiazona.sk

Porovnávač produktov autodoplnkov, náhradných dielov a diskov

Zaregistrovať do Noviniek e-mailom
 

NajNakup.sk - Objavte najlepšie ceny na slovenskom internete.